Als voorgeschreven in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) heeft PPP een onafhankelijke klachtenfunctiuonaris die de patiënt kan informeren over de klachtenregeling en kan bemiddelen tussen patiënt en behandelaar.
Hebt u een klacht en wilt u niet (meer) in gesprek met uw zorgaanbieder, dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van PPP, drs. Rolf Sterk, klinisch psycholoog. Meldt u zich bij de secretaresse (0341 355338) die zal zorgen dat u door hem wordt gebeld. De hulp van de PPP klachtenfunctionaris is gratis.
De klachtenfunctionaris kan bemiddelen door bijv. een gesprek te regelen met de zorgaanbieder of door met u mee te gaan naar zo’n gesprek. Ook kan hij u helpen met het zoeken naar oplossingen of met praktische tips bijv. als u uw klacht op papier wil zetten . Als u besluit een schriftelijke klacht in te dienen, moet de zorgaanbieder binnen 6 weken (art 16 en 17 Wkkgz) een besluit over de klacht nemen.
Bent u ook na de hulp van de klachtenfunctionaris niet tevreden over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u een officiële klacht indienen bij de Geschillencommissie Zorg. PPP is aangesloten bij de Geschillencommissie Zorg.